Fotbollshuliganen, Fredsmäklaren och Skämtet.

Mysigt, satt och väntade på bussen. Så kommer det ett gäng missbrukare och sätter sig bredvid mig och börjar beskriva in i minsta detalj att dem är som en film. En dansk film, kom inte ihåg vad den hette.
Och han var fredsmäklaren den andre var fotbollshuliganen och den tredje kan man säga var "Skämtet" i gänget.
Den ene var 28 den andre 32 och den tredje 47.
Intressant...
Jag vet att folk säger "Håll er borta från dem, de är onda, de drar ner dig i skiten". Det är säkert väldigt sant men jag tycker inte att man borde behandla dem som luft/skit bara för det. Dem har lika mycket rätt till att bli tilltalad som vilken person som helst. Den ende som dem har skadat är egentligen bara sig själva.
Det finns undantag också men ni förstår vad jag menar. Istället för att ignorera dem kan man väl försöka hjälpa dem? Och jag menar inte bara en, då menar jag ju självklart hela detta jävla vrickade samhället!
Han som jag snackade  mest med sade till och med "Om du tycker det är otrevligt så är det bara att säga att vi ska dra". Då tänkte jag, tänk om jag var han/dem. Hela sitt liv blivit bortkastad som skit med ingen rätt  att vart man vill utan att folk ska ge sneda blickar och kommentarer. Bara för att man hamnade jävligt snett i livet.
Blir allt mer och mer trött på dagens samhälle.
Mysigt, satt och väntade på bussen. Då det kommer ett gäng missbrukare och sätter sig bredvid mig och börjar beskriva in i minsta detalj att dem är som en film. En dansk film, kom inte ihåg vad den hette.
Och han jag pratade med var fredsmäklaren den andre var fotbollshuliganen och den tredje kan man säga var "Skämtet" i gänget.
Den ene var 28 den andre 32 och den tredje 47.
Intressant...

Jag vet att folk säger "Håll er borta från dem, de är onda, de drar ner dig i skiten". Det är säkert väldigt sant men jag tycker inte att man borde behandla dem som luft/skit bara för det. Dem har lika mycket rätt till att bli tilltalad som vilken person som helst. Den ende som dem har skadat är egentligen bara sig själva.

Det finns undantag också men ni förstår vad jag menar. Istället för att ignorera dem kan man väl försöka hjälpa dem? Och jag menar inte bara en, då menar jag ju självklart hela detta jävla vrickade samhället!
Han som jag snackade  mest med sade till och med "Om du tycker det är otrevligt så är det bara att säga att vi ska dra". Då tänkte jag, tänk om jag var han/dem. Hela sitt liv blivit bortkastad som skit med ingen rätt  att vart man vill utan att folk ska ge sneda blickar och kommentarer. Bara för att man hamnade jävligt snett i livet.

Blir allt mer och mer trött på dagens samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0