Världen Är Sjuk Och Sadistisk!

Människor kan vara hemska, riktigt hemska. varför? Speciellt mot barn. De alldeles oskyldiga små varelserna som inte vet vad som är rätt eller fel. Hur kommer det sig att man kan skada ett barn, jag förstår det verkligen inte. Gör så ont i bröstet varenda gång jag ser en artikel i aftonbladet om ännu ett offer.


Jag försöker verkligen förstå vad det är som pågår i deras hjärnor, och det är riktigt skrämmande. Dokumentärer, böcker allt som går.


Jag hade en period som jag bara läste om barn som blivit utsatta av misshandel/pedofili. Jag blev så otroligt upprörd, arg, sjukt deprimerad så jag klarade inte av att läsa mer på ungefär ett halvår. Jag blev verkligen fast i de hemska historierna, varför jag fortsätta läsa om allt sjukt som barnen blev utsatta för beror nog på "Hur i helvete de kunde överleva, och sedan leva ett hyfsat normalt liv". Jag ville liksom veta hur det gick för dem senare i livet. Tänk alla sexförbrytare som finns idag, de flesta som är det har oftast själv blivit utsatta när dem var små. Hur kommer det sig att vissa kan vissa stå emot och andra inte?
Enligt min åsikt beror det säkerligen på hur svaga och starka psyken vi har. Under hur många år man har blivit utsatt och hur stor brutaliteten på våldet varit. Men vad vet jag, vad som helst kan göra en människa vrickad nu för tiden. 

Här är några exempel på böcker som jag har läst och som jag definitivt rekommenderar! Ta bara ett djupt andetag innan ni börjar läsa, för annars... kanske ni inte kan bete er normalt på ett tag.


 

Snälla pappa, nej - Stuart Howarth                     Stuart Howarth som vuxen


 

Trasig - Shy Keenan                           Shy Keenan som vuxen


 

Förlorad barndom - Kathleen O´Malley      Kathleen O´Malley som vuxen


 

Bakom stängda dörrar - Kristina Hansen    Jag hittade tyvärr ingen bild på Kristina Hansen så det fick bli framsidan på hennes bok istället.


 

Äcklig - Constance Briscoe     Constance Briscoe som vuxen, kan man verkligen tro att denna vackra kvinna har blivit utsatt för våld?


 

Pojken som kallades Det - Dave Pelzer        Dave Pelzer som vuxen


Alla böckerna som är nämnda här kan man inte lämna oberörda, om man inte fäller någon tår så är det verkligen något fel...


Många känner igen boken "Pojken som kallades det", boken är fruktansvärd hemsk men av alla dessa böcker är det "Trasig" som lämnade mest tårar efter sig. Ända sedan hon var bara några månader gammal blev hon utnyttjad av hennes låtsas pappa och hans vidriga kompisar. Under hela uppväxten har hon försökt berätta för personer i hennes närhet vad som pågår... men ingen lyssnar, ingen vill, orkar se och hennes mamma är inte mycket bättre heller. Hon misshandlade den stackars flickan så allvarligt att hon blev döv på ena örat och halvt blind. Jag vill inte berätta mer om boken om ni vill läsa den, jag rekommenderar den starkt, men samtidigt inte. Historien är brutal.


Världen är sjuk och sadistisk. Det kan inte finnas någon gud, i så fall är gud ett psykfall, ett sadistiskt svin som tillåter sådana saker inträffa.


Här får ni se när hon får fast sin vidriga.. vad man nu kan kalla det... MONSTER! Att det tog så fruktansvärt lång tid innan de fick fast honom

http://www.youtube.com/watch?v=0cHl3ovWII0

 

Hejsvejs Levergrej

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0