Film, Film, Film

Jag har varit på ett otroligt filmhumör det senaste, har dessa perioder fram och tillbaka. Finns inget bättre än att sitta och bara drömma sig bort i filmvärldens värld. Strunta i allt och bara drömma. Men det ger jobbiga komplikationer med skolan, jag kommer efter. Får skärpa mig, fast nu är det ingen idé, fast egentligen är det men jag orkar inte.

 


 

Film, film, film.

 


 

Tänkte berätta, skriva några tankar om de filmer jag har sett. Jo, jag ser om och om igen på filmer. Även hur sorgliga, psykade eller sjuka dem är. Jag tröttnar verkligen aldrig på filmer. Men om det är science fiction eller action orkar jag inte. Det tråkar ut mig.

 


 

Midnight Express.

Denna film tyckte jag började väldigt segt, men det behövdes väl för att förstå varför han hamnade i fängelset. Mycket rörande och sorglig, filmen visar Turkiets grymmaste sidor, i alla fall människorna, speciellt poliserna. Att de kan vara så hjärtlösa, O-empatiska och själviska. För er som inte vet så är filmen baserad på en sann historia Billy Haye fruktansvärda historia. Han köpte hasch av en taxi chafför som han sedan skulle sälja till sina vänner i Amerika, men allt går mycket fel och de stränga lagarna gör så att han blir fast i landet, fängelset under nästan hela sin livstid.

Billy Hayes

 


 

Mer berättar jag inte, känns som om att jag kommer berätta hela filmen för er då. Den är grym och utlämnande. I en intervju sade självaste Billy Hayes att han inte ens kollade på mer än hälften utav filmen, för att det drog upp hemska bilder och minnen hos honom.

 

Borde visas på universitet och gymnasieskolar.


Häxorna i Eastwick

 

Nu var det väldigt längesedan jag såg denna film men den är otroligt bra. Alla filmer som Jack Nicholson är med i är bra, kan inte vara dåliga. Man blir förförd av hans skådespeleri, precis som han förför kvinnorna i filmen, han tar över deras sinnen och lustar. Finns egentligen inte mycket mer jag kan säga om filmen, har redan avslöjat för mycket.

 


 

Skriver lite om Jack istället.

 


 

Hans sjuka och bisarra skådespeleri gör så att det rycker i hela kroppen på mig. Skulle inte kunna tänka mig han i en fullkomlig normal, känslosam film. Nu tänker ni säkert, men ”Anger Mangament” då? Okej det är många känslor i filmen men hans sjuka skådespeleri finns alltid med. Han kommer aldrig kunna spela någon faderlig, eller kärleksfull typ, det finns inte. Bucket List, jo den är djup, känslosam och vacker. Men det är Morgan Freeman som gör filmen djup, känslosam och vacker, Jack får fart på filmen och ännu en gång spelar han sjukt bra, med sitt bisarra skådespeleri. Gökboet, det är enligt min åsikt den bästa filmen han har agerat i. Fullkomligt klockren och psykopatisk. Precis som Jack Nicholsen är. Undrar hur han är som person i vanliga fall, har hört att han avskyr att vara med i media iallafall.



Egentligen tycker jag att han är smått äcklig och obehaglig. Men det är skit samma för i filmerna är han oförutsägbar och helt fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0